topbella

Wednesday, March 14, 2012

Pemandu di Malaysia

COME BACK!!!

huhuhu....
Mngikut kata sahabatku, dah berkulat la blog ko...bila nak update?
Memang teringin sangat nak update tapi apakan daya masa amat mencemburuiku...
Masa yang Allah SWT anugerahkan padaku amat padat.
Suami...anak...urusan rumah tangga...kerja....
Amat memenatkan untukku ...
Tapi...aku bahagia.
Dengan perkembangan Raihan...sangat membahagiakan bagi kami sekeluarga.

Forget it...
Nak citer pasal pemandu kat Malaysia ni.
Sangat tidak bertanggungjawab dan tidak sabar.
Aku rasa setiap kali aku pergi dan balik kerja, mesti aku membebel pasal pemandu yang ada.
Namun tak dinafikan, ada juga pemandu yang berhemah.
Yang tak berhemah...banyak la sangat.
Nak tukar laluan, tak bagi signal. Main redah jer.
Macam la orang boleh baca fikiran dia, nak ke kiri ke kanan.
 Bila balik kerja, aku rasa amat stress dengan sikap segelintir pemandu ni.


Sayangilah nyawa anda...
Kalau tak sayang nyawa sendiri pun, sayangilah nyawa orang lain...
Tapi, ada ke orang yang sayang dan amik kisah nyawa orang sedangkan nyawa dia pun dia tak kisah?
Ada ke?
Aku pun tak pasti.
Semoga kita selamat di jalan raya.

0 comments:

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© DiseƱado por: Compartidisimo