topbella

Sunday, August 14, 2011

Nikmat Allah SWT...

Nampaknya aku berpeluang untuk mencoret sedikit hari ini.
Sebut pasal nikmat Allah SWT ni...
Subhanallah...
Tidak terhitung banyaknya...memang tak cukup kaki tangan untuk kiranya.
Cuma kita sebagai insan biasa yang sentiasa lupa dan alpa. Sentiasa lupa akan nikmat Allah SWT.
Tidak kira tanpa kita sedari atau kita menyedarinya.
Aku berpeluang diberi sedikit keinsafan tentang nikmat Allah SWT ini.
Sebelum ini, kita berjalan ke sana ke mari dengan lincah, tanpa ada sedikit rasa sakit pun.
Itu nikmat Allah SWT, tapi waktu tu mungkin kita tidak sedar kita sedang lalai dengan nikmat yang diberi olehNYA. Bila tuhan menguji kita dengan sedikit rasa sakit sehingga kita tidak dapat berjalan.
Ya Allah...betapa besarnya nikmat berjalan itu yang kita anggap tiada apa-apa sebelum ni.



Itu dari segi berjalan jer...dari segi makan minum, mendengar, melihat, ketawa, tersenyum dan pelbagai lagi la...memang tak terhitung dek jarinya kalu nak citer pasal nikmat Allah SWT ini.

Oleh itu...
Sama-samalah kita bersyukur dengan segala limpah nikmat dari kurnia Allah SWT ini.




0 comments:

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© Diseñado por: Compartidisimo