topbella

Tuesday, December 21, 2010

Tahniah sahabatku!!!

Setiap orang mesti mempunyai sahabat.
Samada sahabat itu sahabat sejati ataupun tidak.
Ramai kawan tika kita senang, tiada seorang pun di sisi kita kala kita susah.
Adakah kawan ini digelar sahabat?
Pada aku, ini hanya kawan sahaja.
Untuk seronok dan senang je dia hadir. Dikala susah, ditinggalnya kita terkapai-kapai.
Baik tiada kawan daripada mempunyai kawan yang begini.
Sahabat terbaikku adalah suamiku dan mak aku.
Mereka adalah sahabat terbaik aku. Sentiasa di sisi aku kala susah dan senang.
Seterusnya barulah sahabat-sahabatku yang lain.
Sahabat pertamaku, Siti Ruhaila Abd Rahman.
Ku gelarnya Ila sahaja.
Anak tunggal.
Sekarang sudah bergelar 'teacher' di sebuah sekolah rendah di Kelantan.
Pejam celik pejam celik, sudah 11 tahun persahabatan kami.
Perkenalan kami tika kami masing-masing di Form One.
Dialah sahabat baik aku yang pertama.
Sebelum dia, aku tiada sahabat baik.
Sudah lama perkenalan kami tapi kami belum sekali pun bergaduh.
Kami jarang berjumpa tapi persahabatan kami kekal hingga sekarang.
Contact pun kadang-kadang je tapi dia selalu ku ingat sebagai seorang sahabat.
Dia tak pernah lupa hari jadiku...aku pula selalu lupa hari jadi dia.
Selalu tertukar...6 bulan 8 ke...8 bulan 6...??? tapi ku rasa???
Teruknya aku....tapi aku sayang sahabatku ini.
Nickname ku sekarang ini diberi oleh dia.
Semua kawan-kawanku panggil aku dengan nickname yang diberi oleh dia.
Tika di universiti, bila oarng tanya nak panggil apa ni?
Aku cakap je nickname yang Ila bagi. Ia tanda ingatan aku sebagai sahabat.
Doa-doaku sentiasa ada untuk dia.

Tika perkahwinanku, nasib baik dia datang...kalau  tak...memang kena la...
Kedatangan Ila bersama umi dan abinya buatku gembira.
Walaupun dah lewat petang dia datang...aku tak buka baju pengantin semata-mata tunggu dia datang.

Tidak lama lagi, sahabatku ini akan menjadi isteri orang....sepertiku juga.
Ku gembira dia temui jodohnya.
Bakal suaminya adalah 'classmate' ku tika tingkatan lima.
Keciknya dunia...agaknya inillah dipanggil jodoh.
Selepas tingkatan 3, Ila mendapat tawaran ke sekolah berasrama penuh.
2 tahun di SMK Tengku Muhammad Faris Petra.
Selepas itu, Ila terus ke matrikulasi.
Tidak lama, Ila mendapat tawaran untuk menyambung pengajian ke maktab.
Ila ke maktab dan akhirnya...menjadi
Seorang guru Bahasa English. Dipanggil 'teacher' bila di sekolah.
Sekarang bakal pula bertemu jodoh dengan teman sekelasnya juga
tika dalam tingkatan 1 hingga 3.
Terkejut juga aku pabila dia khabarkan tentang jodohnya itu.
Walaupun aku tidak dapat menghadirkan diri pada hari pertunangannya...
Aku ada gambarnya...!!!

Inilah sahabatku...Siti Ruhaila.

Bersama bakal suaminya...classmate dia dulu.hehe....


bersama barang hantarannya.

10 Disember baru-baru ini adalah hari pertunangan.
Maafkan sahabatmu ini kerana tidak dapat menghadirkan diri.
Namun, doa-doaku sentiasa mengiringimu.
Semoga bahagia sentiasa milikmu.

Untuk sahabatku ila...
Ku doakan kalian berdoa selamat diijab kabulkan.
Semoga kalian berdua tabah dan sabar menghadapi ujian dan rintangan sepanjang pertunangan ini.
Semoga persahabatan kita kekal dunia akhirat.
Doaku untukmu sentiasa ada...
Semoga bahagia dan sentiasa dalam rahmat Allah swt.
Tahniah di atas pertunanganmu...
Congratulation for your engagment...


0 comments:

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© DiseƱado por: Compartidisimo