topbella

Tuesday, February 8, 2011

Aku Hamil!!!


Khabar gembira yang aku nak sambung semalam tu adalah
AKU HAMIL!!!

Syukur sangat-sangat pada Allah SWT kerana mengizinkan aku untuk bergelar seorang ibu.
Insyaallah... 
Aku dan suami aku sangat gembira dan bersyukur di atas kegembiraan ini.
Maklum la dah 1 tahun 1 bulan 1 minggu dan 4 hari kami berkahwin, barulah aku hamil.
Dah lama dah tunggu saat-saat ni.
Dan kami sangat-sangat gembira tentang berita ini.
Sehinggakan aku mengalirkan airmata saat aku tahu keputusan ujian tu. Tak tahu nak cakap apa. Tiada kata-kata yang mampu diungkapkan kecuali rasa syukur yang amat sangat pada Allah SWT. Barulah aku faham apa ertinya tangisan gembira. Sebab masa aku kahwin dulu pun, takde la pulak aku menangis kegembiraan walaupun aku gembira.
Tapi, bila tahu aku hamil ni aku mengalirkan airmata kegembiraan.
Aku tak sangka yang aku hamil walaupun aku selalu berangan begitu kalau period aku lambat.
Sebab aku dah hamil...so, aku gunakanlah internet ni untuk mencari info tentang amalan ketika ibu mengandung ni. So, aku ingin kongsikan di sini ye...
 Bacalah doa di bawah ini setiap masa tidak kira masa dan dimana kita berada yer...

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam kandunganku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, sempurnakan dia yang ada dikandunganku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari kandunganku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.


Ok...
Tu je untuk kali ni yer...
Banyak lagi amalan-amalan lain untuk ibu mengandung tapi nanti kang panjang berjela pulak aku punya entri kali ni kan. So, cukup la yang tu.


4 comments:

mai said...

tahniah! ;)

N.Y. said...

thanks...:)

Wun said...

tahniah kak.. kn betul frh teka (dlm hati je) hehehee.. dah bape bulan.. akak ari2 k.intan ckp akak cr frh nk ym dgn frh.. kenapa kak?

N.Y. said...

7 minggu.:)xde la hari2 la.ari tu je kbtl akk ym.akk tnye intn frh da ke x.klu da suh frh ym...xde pe2 la...sj je..

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© DiseƱado por: Compartidisimo