topbella

Monday, February 7, 2011

No Idea


Tak de idea sebenarnya ni.
Layan je la...huhuhu...
Kita sekarang dah bulan Februari dalam tahun 2011.
Masih ingat lagi akan azam anda yang ditanam tika awal tahun baru ni? Adakah sudah hambar atau masih hangat seperti mana masuknya tahun baru?
Aku pulak takde azam yang tertentu cuma berharap tahun ini lebih baik dari tahun-tahun yang sudah.
Alhamdulillah...tahun 2011 membuka lembaran baru buat aku.
Banyak yang terjadi di dalam kehidupan kami suami isteri sejak di awal tahun 2011 lagi.
Di awal tahun 2011 aku berjaya dapatkan lesen kereta yang bertangguh sejk pertengahan tahun 2010 lagi. Alhamdulillah...leh la aku pusing-pusing dengan kereta kan lepas ni.
Gembira sangat dapat lesen kereta tu. Walaupun kena repeat kan. Masa tu aku fail untuk ujian 3 penjuru. Aku pernah citer kat dalam blog ni dulu.
Lepas tu untuk bulan Januari di tahun 2011 juga, kami membaut keputusan untuk berhijrah ke Selangor. Suami aku ambil keputusan untuk berhenti kerja kat Johor. Aku ikut saja ke mana suamiku pergi. Akhirnya kami kat Puchong la sekarang ni. Alhamdulillah....
Aku masih belum dapat kerja lagi. Ada juga pergi cari dan interview tapi Allah swt masih belum tentukan aku untuk bekerja. Takpe la. Apa yang Allah swt aturkan untuk aku adalah yang terbaik untuk aku dunia akhirat. Aku juga sudah belajar untuk menerima apa pun ujian untukku. Kalau dulu, aku juga sering bermuram durja sebab tak dapat kerja. Sekarang ni aku makin menerima apa yang Allah swt berikan untukku. Untuk apa aku bermuram durja sebab aku hamba yang selalu lalai. Kiranya aku perlu sangat bersyukur sebab Allah swt masih mengizinkan aku untuk bernafas di muka bumi ini.
Alhamdulillah....
Dan untuk Februari 2011...
Aku juga ada khabar gembira...
Alhamdulillah...syukur yang amat sangat pada Allah swt.
Apa dia khabar gembira tu?
Sambung esok la ek...




2 comments:

Wun said...

berita apa kak??
lmbt la tngu esok..
frh nk teka laaaaa :p

N.Y. said...

teka la...klu betul akk bg 10 mark k...

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© DiseƱado por: Compartidisimo