topbella

Wednesday, February 2, 2011

Aku Benci...


Aku benci bila aku dikuasai perasaan...
Aku benci bila akal aku pendek...
   Aku benci bila syaitan menguasai hati dan minda aku...
Aku benci bila aku tak dapat kawal perasaan marah aku...
Aku benci bila aku menangis...
Aku benci bila aku tak dapat bersabar...
Aku benci bila emosi aku melebihi akal aku...sebab aku akan buat perkara yang aku tak terfikir pun aku akan buat. Contohnya kurang ajar dan tak menghormati orang lain.
Aku benci bila terjadinya begitu. Nampak jiwa aku yang lemah. Nampak yang syaitan telah berjaya menguasai aku. Nampak syaitan sedang tersengih dengan bangga.
BENCI!!!
Aku benci bila aku alpa dan lalai akan Penciptaku.
Aku benci bila aku berada di persimpangan...
Aku benci bila terpaksa menipu untuk menyelamatkan keadaan...


Aku benci bila aku kalah dengan perasaan aku sendiri...
Aku benci bila aku rasa kecewa...
Aku benci bila aku moody tanpa sebab...

Argh!!!
Tak suka dengan perasaan benci ni tau tak?
Perasaan negatif.
Penuh dengan warna hitam dan tidak ceria kalau perasaan ini wujud.
Ya Allah...tolonglah hambaMu ini. Lindungilah aku dari syaitan durjana. Yang tak pernah puas-puas untuk menghasut aku dan menjahanamkan aku dari pelbagai cara. Yang tak pernah putus asa untuk melalaikan aku daripadaMu. Yang sentiasa meniup api untuk memecah belahkan rumahtangga kami. Yang sentiasa mengipas aku untuk rasa kecewa. Itu semua kerja syaitan durjana. Iman aku masih belum mantap untuk melawannya. Adakala aku tersungkur di atas hasutannya yang membawa aku lalai pada Yang Esa.
Lindungilah aku dari itu semua. Aku selalu berusha ke arah itu walaupun aku sering gagal dan memohon ampun padaMu di atas segala dosa-dosaku.
Selamatkanlah aku Ya Allah....
Yang Maha Pengasih...
Yang Maha Pengampun...ampunkan dosa-dosaku.

1 comments:

aLieF si Muncung ManiS said...

jauhi la perasaan benci..kdg2 alief pun timbul gak perasaan mcm ni..huhu,,
assalamuaikum awk..kalau awk rajin..dtg2 la singgah blog saya..saya mengalu2 kan kdtgan awk..mari kita jadi sahabat dlm dunia blog..jgn lupa follow alief taw..thanx..for sure alief akan follow awak balik..
http://aliefcmoi.blogspot.com/

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© Diseñado por: Compartidisimo