topbella

Saturday, October 9, 2010

Kahwin??? BEST GILER!!!

Argh!!! Nak kahwin!!!
Tapi duit tak cukup-cukup lagi. Awek aku asyik tanya je, 
BILE NAK MASUK MEMINANG? 
LAMBAT LAGI KE?
TENSION!!!!!!!!

tension wei!!!
Mungkin inilah luahan hati seorang lelaki yang ingin kahwin tapi kewangan tidak mengizinkan untuk berbuat demikian. Lagi la tension kalau mak kita plak asyik duk tanye,
Hang ni bile nak nikah ni? Mak ni teringin sangat dah nak timang cucu.
Alahai nasib badan, bagai jatuh di timpa tangga plak rasanya. 
Mana tak nye awek duk tanye, mak duk tanye...PENING....tu tak masuk lagi hutang piutang yang selama ni duk keliling pinggang aku.

Mau giler rasanye... Kalau aku buat loan unutk kahwin...kang jadi lain lak. Aku taknk jadi cam kawan aku tu, buat loan sampai 20RIBU RINGGIT MALAYSIA masa nak kahwin. Tup.tup. Tak sampai 1 tahun, dah cerai. Nauzubillah... Ari tu aku baca paper pun cakap hutang kahwin faktor rumahtangga retak. Mana tak retaknyer makcik oi...belum buat loan kahwin,
hutang dah banyak. Bile dah buat loan kahwin, makin bertambahlah hutangnya. Tambah lagi bile ada anak, pampers la, susu la,tu la, ni la...macam-macam lagi. Mana tak tension nye. Bile dah tension tu terlepas la kata, maka runtuhlah hubungan yang dibina selama ini.

Aku rasa banyak fenomena yang macam aku cakap tu berlaku kat luar sana. 
Aku ni nak kongsi sikit la ngan korang semua. Nak tolong kahwinkan korang pun tak boleh sebab aku bukan tok kadi. Tapi aku nak tolong gak. Masa aku duk klik-klik mouse tadi, aku terklik la bende ni...

 
Gambarnye plak ni hah, macam kat bawah nie...

Ni plak contoh bukunya...
 
Kalau korang nak tau lebih lanjut, korang klik la link kat bawah ni.



Aku nak citer kat sini,payah...coz citernye panjang.
Aku tolong salin link ni untuk korang jer. Harap-harap dapatlah membantu korang semua mencapai impian korang tu...AMIN...




Semoga kita semua berbahagia di dunia akhirat. AMIN...

0 comments:

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© Diseñado por: Compartidisimo