topbella

Monday, January 31, 2011

Kenangan...


Semua orang ada kenangan. Tak kira la ia manis atau pahit, yang penting itu kenangan dan kita pernah laluinya. Kita masih boleh tersenyum sekarang bila dikenang kenangan manis yang lalu. Juga boleh sedih bila teringat kenangan pahit yang pernah kita lalui.
Antara kenangan manis aku ialah masa aku belajar di UiTM Jengka, Pahang. Masa tu aku ambil diploma. Memang manis untuk dikenang. Aku punya kawan-kawan yang semuanya baik. Kami semua 1 batch bersatu hati dan tidak bergaduh. Tiada diskriminasi antara kami. Kami anggap kami sebuh keluarga yang besar. Macam adik beradik. Pergaulan masih dijaga. Budak lelaki batch kami menghormati budak perempuan. Kami, budak perempuan tak payah risau nak format or repair komputer kalau komputer ada problem. Sebab kami ada budak lelaki yang terror bab komputer ni walaupun bukan amik kos komputer. Dan mereka akan baiki dengan percuma.
Hehehe...

Inilah batch kitorang.

Ni pulak budak perempuan. Ada yang tiada

Masa ni kitorang baru menang Pertandingan Bola Jaring Interpart. Memang best giler. Sebabnnya sejak dari part 1 sampai la part 6, kitorang selalu juara. Hebat kan? Tapi, aku jadi pemain simpanan je.Hehe...Masa kitorng part 5 (semester 5), kitorang selalu main bola jaring bila habis kelas petang. Nak bersenam la katakan. Lepas je solat asar, dalam pukul 5.30 atau 6, kitorang turun la pergi main. Lagi la best sebab padang ni sebelah je dengan kolej tempat kitorang duduk. Masa tu boleh rasa keakraban antara kami makin akrab.

Kat kilang woodtech

Masa ni kitorang buat bbq. Masa ni kitorang dah semester last. Ini jugalah even kitorang yang terakhir sebab lepas tu kitorang bertungkus lumus untuk final exam. Sedih pun ada juga sebab lepas tu kitorang akan berpisah dan membawa haluan masing-masing. Lagu Pelangi Petang nyayian Sudirman begitu bermakna pada kami, budak-budak perempuan. Ada kawan aku siap nangis lagi bila pasang lagu tu. Sebab boleh terasa sangat aura nak berpisah tu. Best sangat malam tu, kitorang jemput lecture kitorang makan. Semuanya kitorang masak sendiri. Kitorang buat nasi goreng, masmallow pe ntah. Aku pun tak pandai nak eja. Ada ayam bakar, kerang bakar, sosej bakar, ikan bakar pun ada. Kitorang gotong royong buat sejak petang tu lagi. Petang tu hujan lebat sangat tapi, semua datang bagi support walaupun budak lelaki. Biasanya diorang ni susah sikit kalau hujan. Tapi, diorang sanggup redah hujan untuk ke kilang woodtech untuk bakar ayam. Sebab tugasan diorang adalah membakar dan tugasan kitorang makan.
Inilah antara moment yang sempat dirakam.






Itulah antaranya. Banyak lagi sebenarnya.Hehehe...
Hargailah kenangan manis dan pahit itu kerana ia banyak mengajar kita erti sebuah kehidupan.
Aku akan semat kenangan ini di hati aku.

0 comments:

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© DiseƱado por: Compartidisimo