topbella

Saturday, January 22, 2011

Terima Kasih Ma..

Hari ni genap usia aku 25 tahun.
Dah tua ke? Tak la kan?
Sudah 25 tahun aku di muka bumi Allah swt ini. Alhamdulillah...tuhan masih mengizinkan aku untuk menyedut udara di muka bumi ini.
25 tahun yang lalu, ibu aku sedang menanggung sakit yang amat sangat untuk melahirkan aku. Mungkin juga di saat ini juga ma aku bakal dibawa ke bilik bedah kerana ingin melahirkan aku. Aku dilahirkan melalui pembedahan kerana doktor mengatakan yang aku lemas di dalam kandungan. Walaupun ma aku masih belum rasai sakit untuk bersalin, doktor tekad untuk melakukan pembedahan.
Alhamdulillah...akhirnya keluarlah seorang bayi perempuan yang sempurna sifatnya dan sihat walafiat. Tiada tanda-tanda yang aku ni lemas di dalam kandungan pun...hehe...
Akulah puteri sulung ma dan abah aku.
Pada aku, ibuku yang ku panggil ma merupakan ibu yang terbaik di dunia ini.
Untuk ma...terima kasih kerana melahirkanku di atas muka bumi ini dengan izin Allah swt. Ma aku melahirkan aku ketika umur 23 tahun. Abah aku pula 25 tahun.
Terima kasih juga di atas segala-galanya yang ma dan abah berikan kepadaku. Aku tidak mampu membalas jasa kalian walau apa pun yang aku buat. Hanya Allah swt yang dapat membalas jasa kalian. Aku sentiasa mendoakan yang terbaik untuk ma dan abah aku di dunia dan akhirat.
Halalkan juga makan minumku selama ini. Setitis susu badan ma tiada harganya seperti susu Dumex, Anmun or Lactogen kerana susu ibu itu amat bernilai dan tiada tandingannya.
Tahun ini tahun kedua aku menyambut hari lahirku sebagai isteri. Masih belum bergelar ibu.

Inilah ma dan abah aku.
Sejak lahir ke dunia ini sehinggalah sekarang, begitu banyak pahit manis yang aku lalui. Pelbagai ujian dan dugaan daripada Allah swt untuk mengujiku sebagai hambaNya. Begitu banyak pengalaman yang aku kutip yang mengajar aku untuk menjadi lebih matang dan redha dengan apa yang Allah swt tetapkan untukku.
Iman aku yang ada naik turun memerlukan aku terus berusaha untuk menaikkan imanku walaupun kadang-kadang aku dilanda kelalaian pada Penciptaku.

Tiada apa lagi nak cakap dah kot...
Sempena hari lahirku ini...
Aku doakan aku selamat dunia akhirat je la...Semoga Allah swt sentiasa melindungi aku dan mengurniakan rezeki dan kesihatan yang baik untuk aku dan seluruh umat Islam.
Aminn...~~~

7 comments:

Wun said...

selamat ulang tahun kak.. :)
rindu akak!

N.Y. said...

thanks farah :)
kalau akak dah 25...farah dah 2? hehe...
rindu farah gak.hehe..
da kesempatan kita jumpe yer...

mai said...

happy birthday dear ;)

N.Y. said...

thanks mai...:)

Wun said...

eh akak kenal ngn k.mai kenal ker??

N.Y. said...

x knl pun.huhu..tgk kt blog list frh la.pastu g kt blog mai.akk bg komen kt post dia...2 y jd kenl kt alam maya ni.akk ckp akk kwn frh.hehe..:)

Wun said...

owh gitu.. ingt memang da kenal.. bru je nk dengar citer cmne leh kenal hehee

Post a Comment

Aku tetap aku...

My photo
Aku insan biasa yang dilahirkan d bumi Allah SWT ini. Nothing special about me. PEACE NO WAR!!!!!
 
...amYunus...© DiseƱado por: Compartidisimo